Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití potenciálu cestovního ruchu kraje Vysočina
Klusák, Tomáš
Tato práce je zaměřena na vytvoření nové strategie cestovního ruchu pro kraj Vysočina. V řešení byla použita SWOT analýza a regresní analýza zkoumající vztah mezi po-čtem přenocování a počtem památek v daném kraji v České republice. Data byla zpracována pomocí programu Gretl a daný program potvrdil vztah mezi počtem přenocování a počtem památek v krajích. Provedenými výpočty bylo zjištěno, že nejvhodnější funkční formou na vysvětlení daného vztahu je kvadratická funkční forma. Pomocí této formy se podařilo vysvětlit 82,8% všech hodnot. Hlavním zjištěním je, že vztah mezi danými veličinami opravdu existuje a díky to-mu by kraj Vysočina měl být v popředí v rámci přenocování všech účastníků ces-tovního ruchu. Výsledky této práce navrhují, jakým způsobem má být více využit potenciál kraje Vysočina.
Motivy vybraných segmentů cestovního ruchu k návštěvě České republiky
Valentová, Jana ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent) ; Konečná, Marie (oponent)
Disertační práce je zaměřena na příjezdový cestovní ruch České republiky, a to na analýzu statistických dat a jejich vývoje mezi roky 2004 -- 2013, charakteristiku hlavních zdrojových trhů České republiky a rozbor motivů účastníků výjezdového cestovního ruchu sledovaných zdrojových zemí k návštěvě České republiky. Hlavním cílem práce je analyzovat a porovnat intenzitu motivů vybraných geografických, demografických, socio-ekonomických a behaviorálních segmentů cestovního ruchu k návštěvě České republiky a navrhnout další možnosti výzkumu motivů a jejich využití v marketingové praxi cestovního ruchu. Autorka vymezuje všechny teoretické pojmy související se segmentací trhu cestovního ruchu, s motivy a motivacemi k cestování včetně exkurzu do historie. Ukazuje se, že s rozvojem lidské společnosti se diferencují i motivy k cestování, které jsou ovlivněny různými faktory. Charakterizuje nabídku destinace Česká republika a hodnotí vývoj příjezdového cestovního ruchu v období mezi roky 2004 -- 2013 na čtyřech hlavních indikátorech, a to počtu hostů, počtu přenocování, průměrné délce pobytu a devizových příjmech z cestovního ruchu. Vývoj sleduje u 15 nejvýznamnějších zdrojových zemí roku 2013, současně shrnuje 15 zemí v každém indikátoru v součtu všech za celé období. Hodnotí též výzkumy institucí prezentujících Českou republiku, jež jsou zaměřené na vnímání České republiky a motivace k cestování do České republiky. Podrobnou analýzu motivů k cestování autorka provedla metodou dotazníkového šetření. Výsledky analýz přinášejí impulsy k dalším možnostem vývoje výzkumu v oblasti příjezdového cestovního ruchu v akademické sféře, ve výzkumné činnosti státních a veřejných institucí a v neposlední řadě v praxi cestovního ruchu při tvorbě produktů a komunikačního mixu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.